Friday, August 19, 2011

TQ TransForm To TBD

Gambar Hiasan

Ini lah motor ambe mase time2 study kt U satu mase dulu. Walaupun nmpk sempoi...lantak lah..asalkan boleh bwk pergi kuliyyah & jln2 ke kedai sudah ler...Time tu kalau tak der moto...memang payah giler nk gi keluar jln2..nk ke kampus pon jauh giler...bkn dekat...nak tunggu bas..lame lah jawab nyer. 
Motor ni lah ambe tmpgkn kekawan yg sudi nk tmpg gi kuliyyah & jln2. Segan jgk lah rase...Maklum lah motor sempoi jer.

Tanggal 2 Julai...ambe beli lah motor sendiri yg advance cikit...Lagenda 115z..X pikir plk nk beli moto Lagend coz ingt nk beli EX5 Dream jer hajatnyer coz money pon ade cukup2...tp..sampai jer kedai motor...terjatuh hati plk pd pdgn pertama kt moto lagend bru plk..Blh thn jgk tgk design moto tu..harga pon blh tahan..

Ambe gie round2 kt bndr servey kedai2 yg blh krgkn harge cikit...satu kerdai twr hrg dgn murah 4900 lbh mrh drp kedai first takdi..Tanpa aku sempat bertanya dia dah mntk aku punyer IC & terus dia proses. So aku deal jer lah coz dia pon x ambk aku punyer IC..lgpon mrh lah cikit harganyer drp kedai lain 5k & blh dpt terus motor tu ari nie.. 

Time ptg nk bayar jer kt tauker dia..tiba2 dia punyer tauker ckp ini harga 5k, bkn harga mase deal takdi..Menyirap jgk darah mudaku..tp sabar...aku cuba pertahankn harga yg first seller yg deal dgn aku, namun tauker dia kata itu harga asalnyer...Rase dosh aku kene tipu...coz awal2 lg memang dah agak..so, first aku bg jer duit tu 4900 harga deal yg first..So..100 lg aku ckp you punyer seller lah tggn..Last2 seller dia kata nk tarik pelanggan mcm tu ler...pergh...sedap jgk jwpn nyer..aku try berunding dgn tauker tu lg..tp dia bt slumber jer..buat2 kerja, mcm aku ckp seorg plk..last2..redha jer lah..bg 100 baki takdi..terus bla..

Ini lah moto ambe yg penuh konterversi...hahaha


Sekadar Hiasan jer...tp ada cita2 jgk nk buat mcm nie..huhu

No comments:

Post a Comment